Kundeservice

Få svar på dine spørgsmål her

Skal du flytte?

Når du flytter, skal du melde din flytning til Borgerservice. Men du skal også huske at flytte din el- eller gasaftale til den nye adresse.

Du kan melde flytning til os, uanset om du er kunde hos os eller ej.

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg blive kunde hos Strømlinet, og hvordan bliver jeg tilmeldt?

Alle kan blive kunde hos Strømlinet – vi leverer i hele Danmark, uanset om du bor i egen bolig, andelsbolig eller til leje. Du skal blot trykke på ‘Bliv kunde’ og udfylde formularen. Det tager kun et øjeblik, og så klarer vi resten for dig.

Hvordan finder jeg min regning?

Du kan altid finde dine regninger på Mit Strømlinet under ’regninger’.

Hvorfor har jeg ikke fået min regning?

Vi oplever desværre enkelte gange, at Strømlinets fakturaer ender i dit mailprograms spam-filter. Så mener du ikke du har fået en regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør Strømlinet til en ’sikker afsender’.

Du kan også altid finde dine regninger på Mit Strømlinet under ’regninger’.

Hvor kan jeg se time prisen både nu og for i morgen?

Du kan altid se den aktuelle elpris, time for time på MitStromlinet.dk.

Fra omkring kl. 14:30 kan du også se elprisen time for time for det næstkommende døgn.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Du kan se dit forbrug helt ned på timebasis på Mit Strømlinet under ’forbrug’.

Hvor kommer jeg ind på ’Mit Strømlinet’?

Du kan tilgå Mit Strømlinet via Strømlinets hjemmeside eller via dette link: https://mitstromlinet.stromlinet.dk

Du logger ind med dit kundenummer og adgangskode. Har du ikke dette, eller er det første gang du logger ind, kan du trykke på ’Få hjælp’ eller ’Glemt adgangskode’. Her indtaster du den e-mail du modtager dine fakturere på, hvorefter dit kundenummer og adgangskode bliver fremsendt.

Hvorfor skal jeg betale aconto?

Strømlinet afregner og fakturerer dit forbrug efter du har brugt strømmen – og derfor fakturerer vi dig et acontobeløb, som dækker indkøbet af din strøm, inden vi leverer den til dig. Din aconto betaling bliver efterfølgende krediteret.

Acontobeløbet beregnes ud fra dit historiske forbrug, og vi bestræber os på at aconto afregne så præcist som muligt.

Hvorfor har jeg fået en regning fra mit gamle el-selskab, efter jeg er skiftet til Strømlinet?

Når du tilmelder dig som kunde hos Strømlinet, får dit gamle el-selskab besked om skiftet 2-3 hverdage før selve skiftet det sker. Det kan derfor ske, at du få en regning fra dit gamle selskab for en periode, som overlapper din start hos Strømlinet. Den opkrævning bliver naturligvis modregnet i slutopgørelsen fra dit tidligere el-selskab.

Betalte du bagudrettet hos dit gamle selskab, skal du fortsætte med det, indtil du har betalt leveringsperioden færdig. Du kan derfor opleve at betale til både Strømlinet og dit gamle selskab, men du betaler selvfølgelig aldrig for den samme periode til begge selskaber.

Hvorfor får jeg en gas regning fra Evida?

Evida er det nationale gasdistributionsselskab. Det er deres opgave at designe, drive og vedligeholde gasdistributionsnettet i hele landet som en del af Danmarks kritiske infrastruktur.

Alle afgifter og tariffer vedr. gasleverancerne og gasmålere opkræves fra Evida. Strømlinet afregner kun dit faktiske gas-forbrug.

Hvordan melder jeg flytning?

Skal du flytte kan du melde flytning til os via Mit Strømlinet.
Så sikrer vi, at der er en el-aftale på din nye adresse – og at du ikke fortsætter med at betale for forbruget på din gamle adresse.

Hvornår skal du melde flytning?

Når du flytter ud skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.

Når du flytter ind skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.

Hvordan får jeg reduceret elafgift?

Du finder alle svar om reduceret elafgift, og om hvordan du ansøger på siden her. 

Tjek om du allerede har fået reduceret din elafgift. Dette vil fremgå på din regning som du kan finde på ’Mit Strømlinet’.

Hvad er 'Indefrysningsordning'?

Den 23. september 2022 præsenterede et bredt flertal i folketinget rammerne for den indgåede “vinteraftale”, som, blandt andet, giver danskerne mulighed for at få indefrosset en del af deres energiregning.

Læs mere her.

Send os en besked

Fik du ikke svar på det du søgte? Så send os en besked i nedenstående formular, og vi vil vende retur hurtigst muligt.

Spar tid med selvbetjening.

På Mit Strømlinet kan du …

Aktuel driftsinformation

På kortet nedenfor kan du finde det netselskab, der driver distributionsnettet i et område ved at indtaste en adresse i søgefeltet på kortet.

Her kan du også finde kontakt oplysninger på dit netselskab hvis strømmen er gået.

Forklaring på ikoner

SMS-service

Få en sms, hvis strømmen går

Hvis du bor eller har virksomhed på en adresse i Strømlinets forsyningsområde, kan du få en SMS eller e-mail:

Sådan tilmelder du dig

Tilmeld dig via nedenstående knap med et mobilnummer og en e-mail. Så sender vi dig en kode, som du skal indtaste. Du kan tilmelde flere mobilnumre til samme adresse og tilmelde dig flere adresser, hvis du for eksempel har et sommerhus eller en erhvervsadresse i vores område.

Ring til os

Vi står klar til at hjælpe dig og til at svare på dine spørgsmål vedrørende el, ladeløsninger mm.

Mandag – torsdag: 09:00 – 15:30
Fredag: 09:00 – 15:00

Bliv ringet op

Vi står klar til at hjælpe dig og til at svare på dine spørgsmål vedrørende el, ladeløsninger mm.

Mit samtykke gælder markedsføring fra Strømlinet A/S via e-mail, sms og telefon.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og læse mere om behandlingen af dine personoplysninger i vores persondatapolitik på strømlinet.dk/persondatapolitik.