Få svar på dine spørgsmål her
Når du flytter, skal du melde din flytning til Borgerservice. Men du skal også huske at flytte din el- eller gasaftale til den nye adresse.
Du kan melde flytning til os, uanset om du er kunde hos os eller ej.
Alle kan blive kunde hos Strømlinet – vi leverer i hele Danmark, uanset om du bor i egen bolig, andelsbolig eller til leje. Du skal blot trykke på ‘Bliv kunde’ og udfylde formularen. Det tager kun et øjeblik, og så klarer vi resten for dig.
Du kan altid finde dine regninger på Mit Strømlinet under ’regninger’.
Vi oplever desværre enkelte gange, at Strømlinets fakturaer ender i dit mailprograms spam-filter. Så mener du ikke du har fået en regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør Strømlinet til en ’sikker afsender’.
Du kan også altid finde dine regninger på Mit Strømlinet under ’regninger’.
Du kan altid se den aktuelle elpris, time for time på MitStromlinet.dk.
Fra omkring kl. 14:30 kan du også se elprisen time for time for det næstkommende døgn.
Du kan se dit forbrug helt ned på timebasis på Mit Strømlinet under ’forbrug’.
Du kan tilgå Mit Strømlinet via Strømlinets hjemmeside eller via dette link: https://mitstromlinet.stromlinet.dk
Du logger ind med dit kundenummer og adgangskode. Har du ikke dette, eller er det første gang du logger ind, kan du trykke på ’Få hjælp’ eller ’Glemt adgangskode’. Her indtaster du den e-mail du modtager dine fakturere på, hvorefter dit kundenummer og adgangskode bliver fremsendt.
Strømlinet afregner og fakturerer dit forbrug efter du har brugt strømmen – og derfor fakturerer vi dig et acontobeløb, som dækker indkøbet af din strøm, inden vi leverer den til dig. Din aconto betaling bliver efterfølgende krediteret.
Acontobeløbet beregnes ud fra dit historiske forbrug, og vi bestræber os på at aconto afregne så præcist som muligt.
Når du tilmelder dig som kunde hos Strømlinet, får dit gamle el-selskab besked om skiftet 2-3 hverdage før selve skiftet det sker. Det kan derfor ske, at du få en regning fra dit gamle selskab for en periode, som overlapper din start hos Strømlinet. Den opkrævning bliver naturligvis modregnet i slutopgørelsen fra dit tidligere el-selskab.
Betalte du bagudrettet hos dit gamle selskab, skal du fortsætte med det, indtil du har betalt leveringsperioden færdig. Du kan derfor opleve at betale til både Strømlinet og dit gamle selskab, men du betaler selvfølgelig aldrig for den samme periode til begge selskaber.
Evida er det nationale gasdistributionsselskab. Det er deres opgave at designe, drive og vedligeholde gasdistributionsnettet i hele landet som en del af Danmarks kritiske infrastruktur.
Alle afgifter og tariffer vedr. gasleverancerne og gasmålere opkræves fra Evida. Strømlinet afregner kun dit faktiske gas-forbrug.
Skal du flytte kan du melde flytning til os via Mit Strømlinet.
Så sikrer vi, at der er en el-aftale på din nye adresse – og at du ikke fortsætter med at betale for forbruget på din gamle adresse.
Når du flytter ud skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.
Når du flytter ind skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.
Du finder alle svar om reduceret elafgift, og om hvordan du ansøger på siden her.
Tjek om du allerede har fået reduceret din elafgift. Dette vil fremgå på din regning som du kan finde på ’Mit Strømlinet’.
Den 23. september 2022 præsenterede et bredt flertal i folketinget rammerne for den indgåede “vinteraftale”, som, blandt andet, giver danskerne mulighed for at få indefrosset en del af deres energiregning.
Fik du ikke svar på det du søgte? Så send os en besked i nedenstående formular, og vi vil vende retur hurtigst muligt.
På kortet nedenfor kan du finde det netselskab, der driver distributionsnettet i et område ved at indtaste en adresse i søgefeltet på kortet.
Her kan du også finde kontakt oplysninger på dit netselskab hvis strømmen er gået.
Strømlinet er et energiselskab, som gør det enkelt og billigt at være elkunde i Danmark. Her kan du se dine rettigheder som elkunde, vores vilkår og betingelser, vores el-deklarationer samt gebyrer.
Vi står klar til at hjælpe dig og til at svare på dine spørgsmål vedrørende el, ladeløsninger mm.
Mandag – torsdag: 09:00 – 15:30
Fredag: 09:00 – 15:00
Mit samtykke gælder markedsføring fra Strømlinet A/S via e-mail, sms og telefon.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og læse mere om behandlingen af dine personoplysninger i vores persondatapolitik på strømlinet.dk/persondatapolitik.