Brug for hjælp til el?

Her kan du finde aktuel driftsinformation, tilmelde dig SMS-service og få svar på de oftest stillede spørgsmål om el – måske har du et lignende spørgsmål?

Du er også altid velkommen til at kontakte vores dygtige kundeservice, hvis du har yderligere spørgsmål eller brug for råd og vejledning. Med vores rolle som energiselskab er vi eksperter på elmarkedet, og kan rådgive om stort og småt.

Find dit netselskab

Aktuel driftsinformation

På kortet kan du finde det netselskab, der driver distributionsnettet i dit område ved at indtaste din adresse i søgefeltet.

Du kan også finde kontaktoplysninger på dit netselskab, hvis strømmen er gået.

Forklaring af ikoner:

Få besked hvis strømmen går

SMS-service

Hvis du har adresse i Strømlinets forsyningsområde, kan du holde dig opdateret på strømafbrydelser med SMS-service.

Når du er tilmeldt SMS-service, får du besked på SMS eller e-mail, hvis strømmen pludselig skulle gå, eller hvis vi planlægger at afbryde strømmen i en periode i forbindelse med reparation af elnettet.

Når du har tilmeldt dig med et mobilnummer og en e-mail, sender vi dig en kode, som du skal indtaste. Du kan tilmelde flere mobilnumre til samme adresse og tilmelde dig flere adresser, hvis du for eksempel har et sommerhus eller en erhvervsadresse i vores område.

Ofte stillede spørgsmål om el

Kan jeg blive el-kunde hos Strømlinet, og hvordan bliver jeg tilmeldt?

Alle kan blive el-kunde hos Strømlinet – vi leverer i hele Danmark, uanset om du bor i egen bolig, andelsbolig eller til leje. Du skal blot trykke på ‘Bliv kunde’ og udfylde formularen. Det tager kun et øjeblik, og så klarer vi resten for dig.

Du kan også læse mere om vores elprodukter her.

Hvordan finder jeg min regning?

Du kan altid finde dine regninger på Mit Strømlinet under ’regninger’.

Hvorfor har jeg ikke fået min regning?

Vi oplever desværre enkelte gange, at Strømlinets fakturaer ender i dit mailprograms spam-filter. Så mener du ikke du har fået en regning anbefaler vi du kigger i dit spam-filter og gør Strømlinet til en ’sikker afsender’.

Du kan også altid finde dine regninger på Mit Strømlinet under ’regninger’.

Hvor kan jeg se time prisen både nu og for i morgen?

Du kan altid se den aktuelle elpris, time for time på MitStromlinet.dk eller på vores forside.

Fra omkring kl. 14:30 kan du også se elprisen time for time for det næstkommende døgn.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Du kan se dit forbrug helt ned på timebasis på Mit Strømlinet under ’forbrug’.

Hvor kommer jeg ind på ’Mit Strømlinet’?

Du kan tilgå Mit Strømlinet via Strømlinets hjemmeside eller via dette link: https://mitstromlinet.stromlinet.dk

Du logger ind med dit kundenummer og adgangskode. Har du ikke dette, eller er det første gang du logger ind, kan du trykke på ’Få hjælp’ eller ’Glemt adgangskode’. Her indtaster du den e-mail du modtager dine fakturere på, hvorefter dit kundenummer og adgangskode bliver fremsendt.

Hvorfor skal jeg betale aconto?

Strømlinet afregner og fakturerer dit forbrug efter du har brugt strømmen – og derfor fakturerer vi dig et acontobeløb, som dækker indkøbet af din strøm, inden vi leverer den til dig. Din aconto betaling bliver efterfølgende krediteret.

Acontobeløbet beregnes ud fra dit historiske forbrug, og vi bestræber os på at aconto afregne så præcist som muligt.

Hvorfor har jeg fået en regning fra mit gamle el-selskab, efter jeg er skiftet til Strømlinet?

Når du tilmelder dig som kunde hos Strømlinet, får dit gamle el-selskab besked om skiftet 2-3 hverdage før selve skiftet det sker. Det kan derfor ske, at du få en regning fra dit gamle selskab for en periode, som overlapper din start hos Strømlinet. Den opkrævning bliver naturligvis modregnet i slutopgørelsen fra dit tidligere el-selskab.

Betalte du bagudrettet hos dit gamle selskab, skal du fortsætte med det, indtil du har betalt leveringsperioden færdig. Du kan derfor opleve at betale til både Strømlinet og dit gamle selskab, men du betaler selvfølgelig aldrig for den samme periode til begge selskaber.

Hvordan melder jeg flytning?

Skal du flytte kan du melde flytning til os via Mit Strømlinet.
Så sikrer vi, at der er en el-aftale på din nye adresse – og at du ikke fortsætter med at betale for forbruget på din gamle adresse.

Hvornår skal du melde flytning?

Når du flytter ud skal du melde flytning senest 10 arbejdsdage før din flytning.

Når du flytter ind skal du melde flytning 5 arbejdsdage før din indflytning.

Hvordan får jeg reduceret elafgift?

Du finder alle svar om reduceret elafgift, og om hvordan du ansøger på siden her. 

Tjek om du allerede har fået reduceret din elafgift. Dette vil fremgå på din regning som du kan finde på ’Mit Strømlinet’.

Hvad er 'Indefrysningsordning'?

Den 23. september 2022 præsenterede et bredt flertal i folketinget rammerne for den indgåede “vinteraftale”, som, blandt andet, giver danskerne mulighed for at få indefrosset en del af deres energiregning.

Læs mere her.

Hvad er nettariffer?

Nettariffer er prisen for transport af strøm, og den er uafhængig af dit elselskab. Du betaler både for den strøm, du bruger og for transport af strømmen. Nettarifferne svinger i løbet af døgnet. Prisen er højest, når elnettet er mest belastet og lavest, når det er mindst belastet. Nettarifferne er højere i vinterhalvåret end i sommerhalvåret.

Send os en besked

Fandt du ikke svar på det, du søgte? Så send os en besked i nedenstående formular, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Ring til os

Vi står klar til at hjælpe dig og til at svare på dine spørgsmål vedrørende el, ladeløsninger mm.

Mandag – torsdag: 09:00 – 15:30
Fredag: 09:00 – 15:00

Bliv ringet op

Vi står klar til at hjælpe dig og til at svare på dine spørgsmål vedrørende el, ladeløsninger mm.

Mit samtykke gælder markedsføring fra Strømlinet A/S via e-mail, sms og telefon.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og læse mere om behandlingen af dine personoplysninger i vores persondatapolitik på strømlinet.dk/persondatapolitik.